Gündem

Uraloğlu: Orta Koridor Türkiye’nin stratejik konumunu güçlendiriyor

|
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Orta Koridor’un Asya ile Avrupa arasındaki yük ve ticaret akışının Türkiye üzerinden hızlı ve kesintisiz şekilde gerçekleşmesini sağlayan stratejik bir ulaştırma hattı olduğunu belirtti.
Uraloğlu: Orta Koridor Türkiye’nin stratejik konumunu güçlendiriyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Asya ile Avrupa arasındaki Orta Koridor yük ve ticaret akışının Türkiye üzerinden hızlı ve kesintisiz şekilde gerçekleşmesini sağlayan stratejik bir ulaştırma hattı olduğunu açıkladı.

Uraloğlu, Hürmüz Boğazı çevresindeki risklerin arttığı bir dönemde koridorun güvenilirliğiyle öne çıktığını ifade ederek, Türkiye’yi jeostratejik açıdan bir “güven adası” konumuna taşıdığını kaydetti.

Koridorun Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu ile güçlendirildiğini vurgulayan Uraloğlu, Halkalı-Kapıkule Demiryolu Projesi, İstanbul Kuzey Demiryolu Geçişi ve Zengezur Koridoru ile hattın daha da büyütüldüğünü ifade etti.

Limanların demiryolu ağlarıyla entegre edilmesiyle kıtaları birbirine bağlayan bu stratejik hattın etkinliğinin ve erişim gücünün artırılmasının hedeflendiğini belirtti.

Uraloğlu: Orta Koridor Türkiye’nin stratejik konumunu güçlendiriyor

Yorum Yazın

Yorum yazarak topluluk kurallarımızı kabul etmiş bulunuyor ve tüm sorumluluğu üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan sitemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.