Dünya

Harris: Starmer iki ada arasındaki ilişkiyi güçlendirerek ayrılıyor

|
İrlanda Başbakan Yardımcısı ve Dışişleri Bakanı Simon Harris, İngiltere Başbakanı Keir Starmer ile iki ülke arasındaki ilişkilerin geliştirilmesine yönelik yürütülen çalışmalara ilişkin açıklamada bulundu.
Harris: Starmer iki ada arasındaki ilişkiyi güçlendirerek ayrılıyor

İrlanda Başbakan Yardımcısı ve Dışişleri Bakanı Simon Harris, İngiltere Başbakanı Keir Starmer ile iki ülke arasındaki ilişkilerin geliştirilmesine ilişkin açıklama yaptı.

Harris, Starmer’ın görev sürecinde İrlanda ile Birleşik Krallık arasındaki ilişkilerin daha güçlü hale geldiğini belirtti. İki tarafın ilişkileri yeniden şekillendirme konusunda mutabakata vardığını ifade eden Harris, bu sürecin barış, refah, karşılıklı saygı ve dostluk temelleri üzerine inşa edildiğini kaydetti.

Harris açıklamasında, “Birlikte bu ilişkiyi yeniden tesis etme konusunda anlaştık. Bunu barış, refah, karşılıklı saygı ve dostluk üzerine kurduk. Hayırlı Cuma Anlaşması’nın ortak garantörleri olarak paylaştığımız sorumluluğu yerine getirmeyi sürdürdük.” ifadelerine yer verdi.

İrlanda ile Birleşik Krallık, Kuzey İrlanda’da barış sürecinin temelini oluşturan Good Friday Agreement kapsamında ortak garantör ülkeler arasında bulunuyor.

Harris: Starmer iki ada arasındaki ilişkiyi güçlendirerek ayrılıyor

Yorum Yazın

Yorum yazarak topluluk kurallarımızı kabul etmiş bulunuyor ve tüm sorumluluğu üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan sitemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.